Tuesday, June 19, 2007

SELAMAT HARI GURU


Berburu ke padang datar,
Dapat rusa berbelang kaki,
Berguru kepalang ajar,
Bagai bunga kembang tak jadi.

16 Mei...dari jam 6.30 pagi lagi handset saya sudah sibuk. Mesej masuk bertalu-talu untuk ucapan hari guru. Hari doktor tak ada, hari lawyer tak ada, hari engineer tak ada, hari perunding alam sekitar pun tak ada! Maka, saya berbangga menjadi seorang guru J Kali pertama saya menyambut hari guru sebagai seorang guru, memang sangat indah perasaannya. Saya mendapat hadiah pasu comel berwarna hijau pucuk pisang daripada pelajar-pelajar Ting.6...sangat comel! Terima kasih

Walaupun minggu peperiksaan, pelajar-pelajar masih sempat lagi mengucapkan Selamat Hari Guru...saya sangat menghargainya. Dalam banyak-banyak ucapan sama ada secara lisan mahu pun mesej yang saya terima, ada satu mesej yang sangat mengesankan jiwa saya, "Selamat Hari Guru ustazah. Semoga terus kekal dengan kerjaya ini." Ya, doa saya pun begitulah. Saya mahu terus menjadi guru, kalau diizinkan Allah.


SELAMAT HARI GURU UNTUK SEMUA WARGA PENDIDIK...TERUTAMA UNTUK BEKAS GURU-GURU DAN PENSYARAH SAYA. KERANA JASA KALIANLAH, SAYA BERADA DI SINI HARI INI.

No comments: